Honda Africa Twin 1993

1993
12000
Resto Retro MOD
rood-wit-paars
40.141 km.
Specialbouw
Kosten rijklaar maken: € 125
100% betrouwbaar

Meer:

Interesse?

Motobase

MotoBase
Kerkstraat 26
8471 CD  Wolvega
T: 0555-611111
M: 06-611111

Geweldige Africa Twin RD07 uit 1993 in de mooiste kleurstelling die er ooit is geweest.
Slechts 40.000km op de teller. Dus hij is pas ingereden. Dat hoor je en dat voel je.

Deze V-twin is van de grond af opnieuw opgebouwd met als doel: een 8000km reis door de Balkan in 2024 met 2 vrienden. Zij hebben nieuwe motoren, dus de XRV moest minstens even goed zijn. EN DAT IS IE ! Noem het maar een restomod.
Helaas werd ik getroffen door een ernstige blessure en moest de vrienden alleen laten gaan.
Voor mij is het opbouwen/restaureren/reviseren een geweldige hobby, evenals het reizen. Dat is voorbij, dus de motor mag naar een liefhebber.
Dus kijk eerst naar de vraagprijs (9999,=) en kijk dan of je genoeg centen hebt liggen. Vaste prijs, geen gezeur: deze motor heeft me €11.500 gekost totaal aan materialen.
Het was geweldig om te doen (er zit ruim 400 uur werk in, in de winter 2023 en voorjaar 2024).
Ik heb mijn lol gehad en hij mag nu naar een liefhebber die dit weet te waarderen en er wellicht nog 30 jaar zorgeloos van wil genieten.

Deze motor is geen kostenpost, maar een investering of belegging. Over de prijs valt niet te onderhandelen !

Bovenstaande begrepen? dan nu maar naar de lijst met modificaties en uitgevoerde werkzaamheden:

Motorblok heeft een volledige grote beurt gehad (was nog niet nodig, gewoon gedaan): kleppen gesteld, nokkenas ketting gecheckt, nieuwe olie en filter. ALLES
Voorvork: olie ververst en verder volledige revisie (nieuwe lagers en dichtingen), nieuwe veren.
Achterbrug: nieuwe lagers en keerringen in draaipunten en in het LINK systeem. Nieuwe kettingkast en achterflap.
Vering: voor en achter HyperPro progressieve vering ingebouwd. Afgesteld en ingeregeld.
Balhoofd: nieuwe CONISCHE lagers en dichtingen.
Frame: niets mis mee. Maar de XRV’s roesten altijd iets aan de voorkant en achterkant. Dat is lelijk, dus verholpen en nieuw gelakt.
Wielen: nieuwe banden, velglint en binnenband. Nieuwe lagers, rubbers, bouten, afdichtingen. De goudkleurige velgen waren nog in prima conditie en zijn mooi. Gebalanceerd en slingervrij.
Remmen: nieuwe Brembo blokken voor en achter. Nieuwe remschijf achter. Voor zijn nog in prima conditie. zwarte RVS remleidingen. Zowel klauwen als pompen gereviseerd. Alles nieuw met RVS remzuigers voor het eeuwige leven.
Aandrijving: nieuwe DID O-ringen ketting en ORIGINELE sunstar tandwielen. Nieuwe ketting-geleiders. Origineel Honda. En NEEN, geen ingeslagen aandrijf-as (hoe dat zit leg ik graag mondeling uit).
Elektra: Nieuwe accu, nieuwe Carmo CDI (betere loop, beter starten, meer vermogen), nieuwe spanningsregelaar (geschikt voor Li-ion accu). Nieuwe dynamo. Alle contacten professioneel gereinigd of vernieuwd. De Honda-connectors van dynamo naar spanningsregelaar zijn vernieuwd en vervangen door goed stevig sluitende exemplaren (de basis van alle spanningsregelaar-ellende). Tevens nieuwe zekeringhouder gemonteerd (altijd gecorrodeerd) en FuzeBlock automatische zekeringhouder voor de accessoires)
Nieuwe benzinepomprelais, nieuwe bobines met kabels en kappen, LED lampen; ook dashboardverlichting (nu mooi rood), etcetera.
Dashboard: vernieuwde plaat uit USA, met daarin gebouwd: voltmeter, benzinemeter met reserve indicator lampje, hellaplug, cigarettenplug, druppellader aansluiting, USB, schakelaars.
Tripmaster werkt perfect en is in Zwitserland gereviseerd. Heeft nu ook digitale snelheidsaanduiding en leds voor onder- en overspanningswaarschuwing.
Carburateurs:gesynchroniseerd. Nieuw luchtfilter, nieuwe inlaatmanifolds.
Benzineleiding: nieuwe en betere electrische Pierburg pomp (nieuwe benzinekraan, filter, nieuwe slangen met RVS klemmen).
Radiatoren: gereviseerd, nieuweklemmen. Nieuwe koelvloeistof (blauwe D1). Thermostaat en sensor vernieuwd en ventilator gecontroleerd.
Kabels: alles vernieuwd, choke, gaskabels, koppeling.
LED knipperlichten met gevarenlicht schakelaar ingebouwd. Dus weg met die immer afbrekende grote stokken.
Remlichtschakelaars vervangen door remdrukschakelaars, dus einde aan de bekende storingen met die mechanische dingen.
Koppeling gereviseerd met nieuwe, speciaal ontwikkelde korf en nieuwe veren. (Vanaf nu geen gebonk meer wat een AT al vanaf 30k ontwikkelt door de constructie met te slappe veren).
Verlengde zijstandaard met verbreder. De altijd klapperende loodzware middenbok heb ik verwijderd, maar is er wel bij.
4 nieuwe Iridium bougies (gaan langer mee, motor loopt mooier en start beter).
Uitlaat: origineel in perfecte conditie voor die heerlijke looiïge klappen.
Kofferrek van SW-Motech met quick-lock: dus rek is er in paar seconden af te halen. Koffers ook van SW-Motech. Allemaal gelijke sloten voor 1 sleutel
Gereedschapskoffer achter het kofferrek van SW-Motech. Zelfde sleutel als koffers en rek.
Topkoffer van SW-Motech.
Zadel netjes en origineel: Voor meerprijs van €400 heb ik een zeldzaam solo-seat van Touratech (zeer zeldzaam gadget).
Rallyscherm uit Italië, met beugels voor navigatie/mobiel (Zeer goede verbetering voor windgeruis en geratel !!)
Stuur: prachtige zwarte Twenty Fatbar met mooie zwarte risers. Heerlijk breed voor een vertrouwde zitpositie.
Bouten: vele bouten vervangen door RVS.
Verwarmde handvatten met mooi geïntegreerde schakelaar, nieuwe witte barkbuster STORM handkappen.
Alles in style, he…
FuzeBlocks relais om alle extra gadgets netjes te zekeren en te schakelen.
LED bermlampen van goede kwaliteit.
Valbeugel, bredere voetsteps, stenengrille voor de koplamp, montageplaat voor topkoffer.
Nieuwe protectors voor ketting, achterremschijf, etcetera.
Origineel plastic is in zeer goede staat.

Er is vast nog meer. Deze motor moet je ZIEN, HOREN en VOELEN. Dus serieus belangstelling? Geld mee en komen.
Proefrit kan, maar zolang het geld in mijn achterzak zit.